dinsdag 20 november 2012

Lekker gladjes

Lekker gladjes

Het is weer zo laat. Er moet gestreken worden. Ik kan het een hele tijd laten liggen, maar als ik op een gegeven moment kleding kwijt ben, dan moet ik toch maar eens in de berg strijk gaan kijken. Mijn man heeft sinds kort een nieuwe baan en vond dat hij daar 2 nieuwe bloezen voor moest hebben. Prima, maar wie kan ze strijken? Je raadt het al.
Heb ik vorige keer zo’n nieuwe bloes gestreken, vraagt hij een paar dagen later aan me: Is deze wel gestreken? Nou zeg, ga dan zelf maar strijken.

Nu strijk ik al zo min mogelijk. Zelfs de theedoeken deed ik nooit, maar toen de kraamverzorgsters er was, kwam ik er achter dat er toch echt meer theedoeken in de kast passen als ze gestreken zijn. En het staat netter. Ach, ik heb nu zo veel tijd. En als ik eenmaal bezig ben, vind ik theedoeken en kussenslopen best leuk. Maar bloezen …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten