donderdag 29 november 2012

Luiermapje en verschoningsmatje

Luiermapje en verschoningsmatje

Terwijl Jozef en Maria in een bakje wachten om afgehaakt te worden, heb ik mij vanavond eens gebogen over een verschoningsmatje en een luiermapje. Omdat ik bij onze oudste het verschoningsmatje kwijt ben geraakt, was ik al een tijdje van plan er zelf een te maken.
Maar toen ik een paar weken geleden in de stad liep, kwam ik er achter dat Apart Design er niet meer zit. Daar heb ik het zeiltje voor de fietsstoeltjes vandaan gehaald en daar wilde ik voor dit project ook zeil halen.
Van de week vond ik dit stukje zeil en toen dacht ik: Ach, laat ik het nu maar eens maken. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar het is best leuk geworden.
Het was even prutten met het klittenband. Het is van dat zelfklevende klittenband, maar mijn ervaring is dat het op stof niet blijft zitten. Als ik het dan met de machine vast wil naaien, wordt mijn naald zo kleverig en stopt ie er op een gegeven moment mee.
Dus, heb je tips, dan hoor ik ze graag!
luiermapje


Het patroon voor het luiermapje vond ik hier.
verschoningsmatje

2 opmerkingen:

  1. Je kan het beste klitteband zonder kleef gebruiken en vastnaaien, dat gaat wel goed. Is gewoon bij zeeman te koop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip! Ga ik zeker de volgende keer doen.

    BeantwoordenVerwijderen