vrijdag 17 januari 2014

Sinterklaas

En dan heb ik nog wat sinterklaas foto's te verwerken. Al eerder zetter ik op dit blog een foto neer van ons jongste pietje, nu hier ons oudste pietje. En natuurlijk bak je rond de sinterklaastijd speculaas! Heerlijk. Het enige waar ik nog eens iets op moet bedenken, dat is het beslag. Nu het nog niet in de oven is geweest, ziet het er super mooi uit (al zeg ik het zelf) maar zodra ze in de over gaan rijzen, ben je de helft van je lijntjes kwijt. Jammer hoor.
Natuurlijk hebben we niet alleen maar koekjes gebakken en ons verkleed, we hebben ook schoen gezet en gezongen.





 Natuurlijk moest Piet ook nog even aan de slag om wat te maken voor in de zak. Nou, dat is gelukt! Roodkapje en de wolf als vingerpoppetje met een mooi ritstasje. Het patroon vond ik via internet, maar is nu even spoorloos.
In de kerstvakantie zag ik dat ik via de punten van het Kruidvat een leuk boek over Roodkapje kon bestellen!                                                                                                                                                    












Geen opmerkingen:

Een reactie posten