donderdag 8 januari 2015

Kerst 2014

Gehaakte kerststal
de boom versieren
Kerst 2014, wat was het weer snel voorbij. Zeker als ik verlof heb, dan ben je er toch op een hele andere manier mee bezig.
bitterkoekjes met een toef botercrème,
chocolade eroverheen en een marsepeinen sterretje.

Zelfgemaakt kerststuk














 Eerste kerstdag hebben we lekker thuis gevierd met de meiden. ’s Morgens naar de kerk, waar Ymke tijdens het kinderverhaal heerlijk met een vriendinnetje zat te spelen met de duplo die ze in de boekenkist gevonden hadden. ’s Middags gingen we nog even wandelen. Een wandeling waarbij Lieke een halfuur lang heeft zitten huilen voorin de kinderwagen, Aafke heerlijk lag te slapen en Ymke gezellig met ons meeliep.
Voor het diner had ik bedacht een varkenshaasje met blauwaderkaas te maken. Recept uit het blaadje van de Vomar. En daarbij wat boontjes uit de diepvries en ik maakte waaieraardappeltjes met kruidenboter. Niet helemaal een succes en de meiden waren er helemaal niet over te spreken. Jammer, maar toch weer eens iets nieuws geprobeerd.

Tweede kerstdag gingen we naar mijn ouders en maakte ik een quiche lorraine in mijn quichevorm met losse bodem. Dat was een groot succes. Daarnaast maakte ik nog worstjes in bladerdeeg en deed er een sterretje op. Zag er erg feestelijk uit.

Voor de meisjes mochten er wel eens nieuwe jurken komen. En met kerst is het natuurlijk leuk om iets nieuws aan te hebben. Dus maakte is deze jurken. Op het laatst was het nog even stressen, want de jurk van Lieke kwam pas op kerstavond af. Maar tjonge, wat ben ik blij met mijn lockmachine!!
Voor mezelf maakte is een rok, maar daar heb ik nog geen foto van.
De patronen van de jurken komen uit oude knippies en de rok heb ik gemaakt naar een patroon uit het boek van mme zsazsa. Nieuw was voor mij het werken met een paspelbandje. Voor een eerste keer best aardig gelukt. De rok is niet te strak, maar zal vast nog mooier gaan zitten als er weer wat zwangerschapskilootjes af zijn. J
tricot jurk

sterretjes ribjurk





Deze kerstcd kwam weer even uit de kast. Wat is het toch leuk om te luisteren naar iets waaraan je zelf meegewerkt hebt. En ja, er zit nog een heel klein soloregeltje van mij bij. Dan wel van bijna 20 jaar geleden, toen ik nog piepjong was.


 De kerstkaart moest ook weer even zelf gemaakt worden. Klein en simpel, maar toch zelf gemaakt.
kerstkaart 2014




Geen opmerkingen:

Een reactie posten