maandag 2 maart 2015

Druk druk

Zo, en dan is er eindelijk even tijd voor mijn blog. Met 3 meiden en een man die steeds de laptop gebruikt om een baan te zoeken, is het niet altijd makkelijk om even tijd te vinden voor dit blog.
Ondanks al die drukte lukt het me dan toch wel weer om af en toe wat te maken. De komende tijd zal dat wel weer minder worden, want vanaf volgende week ga ik weer 3 dagen aan het werk.
Ergens heb ik daar wel weer zin in.

Hier wat dingen van de afgelopen periode

Een avondje op internet struinen, leverde mij onder andere deze kapsels op.
Op de site staan veel leuke kapsels. Heb bij mezelf ook al wat geprobeerd. Hoewel de invlechten hieronder niet allemaal zo nieuw waren hoor, maar wel leuk om bij de meiden te doen. De twister was nieuw. Ik raakte wel geïnspireerd. Maar ach, er is niet iedere dag tijd om uitgebreid mijn haar te doen. Zeker niet als ik weer ga werken.

 

Er is ook weer lekker gebakken.


Als bedankje kregen we van iemand 'Een pot vol koekjes'. Ja, zoiets heb ik al eerder zelf eens gemaakt, zie hier, maar nog nooit gekregen. Samen met Lieke heb ik de koekjes gebakken. 3 double Belgian chocolat coockies. Tjonge, wat was dat smullen!!!
Ik vergat natuurlijk een foto van de pot te maken, voordat ik begon, dus hier nog even een foto van 'na de start'.










Sinds een tijdje hebben we de broodbakmachine van mijn moeder te leen. Dat hadden we vorig jaar ook al een keer, maar toen stond ie hier maar stil te staan (net als bij mijn ouders) en hebben we hem maar weer terug gebracht, Maar deze keer gaat het goed. Bijna ieder weekend smullen we van zelf gebakken brood. Vers en knapperig!!
1 keer ging er iets niet helemaal goed. Ik had er te veel water in gedaan en daardoor is ie denk ik niet verder gegaan met z'n programma.
We hebben al verschillende pakken meergranenmix gebruikt en vorige week hebben we het bij de molen gehaald. Lekker hoor. Nu nog een keer een speltbrood maken.Op naar de molen.








bladerdeeg hapjes. jummie!
Als mijn ouders komen eten, vind ik het leuk om nieuwe dingen uit te proberen. Mijn vader neemt me dat niet altijd in dank af, maar mijn moeder gelukkig wel.
Voor de gelegenheid zocht ik iets lekkers en makkelijks op op internet. Natuurlijk duurde het bereiden wat langer dan verwacht (ik had geen tijd om het van tevoren klaar te zetten), maar het smaakte heerlijk. Bladerdeeg, rauwe ham, mozzarella, zongedroogde tomaatjes en pesto. ei erover smeren en italiaanse kruiden erover. zie hier.


appeltaart
appeltaart
 Appeltaart is niet eens zo heel bijzonder meer in dit huishouden, maar het blijft een favoriet!

jip raamsticker

janneke raamsticker
Toen Ymke geboren werd (nu bijna 5 jaar geleden), vond ik het leuk om het thema Jip en Janneke te doen op haar kamer. Vorig jaar (voor Aafke) vulde ik het aan met de appelboom. Maar nu moesten de kozijnen vervangen worden. Jip en Janneke, ruim 4 jaar gebaad in zonlicht, krijg die er maar eens af. Dus gingen ze. En of ze nog terugkomen? Ik weet het nog niet.






gehaakte wagenspanner
Soms wordt je overstelpt met zwangeren in je omgeving. Nou, zo is het nu bij mij. 2 collega's, de buurvrouw, 2 vriendinnen. Gelukkig niet allemaal op hetzelfde moment uitgerekend, maar ik wil natuurlijk wel iets maken. Voor 1 collega is het makkelijk, want zij vertelden dat ze een jongetje krijgen. Voor haar maakte ik deze wagenspanner en rammelaar. Voor de buren is het ook makkelijk, want de jongetjes wagenspanner met uiltjes ligt al klaar. (aangezien wij een meisje kregen.) En nu de rest nog. Ik denk dat ik maar eens wat in voorraad moet gaan maken. Zo leuk om dingen te maken en aan anderen te geven!









persoonlijke tas zelf gemaakt

Op internet vind je verschillende patronen van tassen. Voor de oudste 2 meiden maakte ik al een tas, dus moest er ook een komen voor Aafke. Eindelijk is het gelukt. Waar ik de vorige keer de letters er nog op maakte met vlisofix en daarna naaide, heb ik dit keer gebruik gemaakt van Flockfolie. Super handig. Knippen, strijken en klaar.


omkeerbare tas

Volgende week dus weer werken. Na 12 jaar met dezelfde tas naar mijn werk te zijn gegaan, is het nu toch tijd voor iets anders. Hoewel die andere nog prima is, (balen dat ie niet slijt, want anders had ik veel eerder de kans gehad een andere tas te kopen) vond ik het nu toch genoeg geweest.
Het patroon vond ik hier. Het is super makkelijk om te maken en ziet er leuk uit. Ik vind hem nu nog wel een beetje saai, dus misschien ga ik er nog iets bij haken ofzo.
De blauwe stof kreeg ik ooit van iemand die er niets meer mee deed en is nu écht op. Ik heb er al zoveel dingen van gemaakt. En ook voor voeringen gebruikt. Ik vind het gewoon jammer dat het nu op is.
Nu maar hopen dat ie groot genoeg is. Mijn voornemen is in ieder geval om niet meer zoveel spullen mee te slepen van en naar school. Eens kijken of dat me gaat lukken.





En dan nog even een foto-updateje van de meiden. Wat vliegt de tijd.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten