zondag 4 juni 2017

freubelen

Een cadeautje voor een jarig nichtje dat gek is op paarden. In een voorgaand bericht schreef ik al over het boekje en heb ik al 2 andere handpoppen laten zien.

Ymke alweer 7 jaar. Wat gaat de tijd snel. De stof voor haar jurk lag hier al iets van 2 jaar. Ik kocht het, omdat ik bedacht: daar kan ik vast wel iets mee. Nou, nu moest het er maar eens van komen. Ik gebruikte en shirt als patroon voor de bovenkant en het patroon van het klokrokje uit het boek van mme zsa zsa voor het rokdeel. Een roze randje ertussen en klaar. De onderrand deed ik met de lockmachine, maar ik vind dat toch niet heel geweldig. De stof gaat dan krullen.


De traktatie voor Ymke was ook mooi op tijd klaargekomen. 24 stuks in 8 verschillende soorten. Ik maakte ze naar de patronen van Haakmuts. Het poezenkopje bedacht ik er zelf bij, zodat ik er van ieder 3 kon maken.


 Voor de taart hadden we dit keer gekozen voor een regenboogtaart. Het werd een combi van biscuitdeeg in allerlei kleuren, de botercrème van laura. Normaal vonden we botercrème helemaal niet lekker, maar nu ik deze ontdekt heb, is het smullen!
Als vulling gebruikte is de citroencreme uit dit recept.
Het werd een spectaculaire happening met al die kleuren die tevoorschijn kwamen. Goed gelukt!


Omdat we ook de verjaardag van Rudolf  nog voor familie vierden, maakte ik deze stroopwafeltaart. Ik ontdekte wel dat je daar écht even slagroomversteviger bij moet doen, want anders zwemt de taart weg. Deed trouwens niets af aan de smaak hoor.




Hier nog 2 foto's van een pakje dat ik maakte voor een collega. Alweer een tijdje geleden. Ik begon eraan vóór de bevalling van Jitse en heb het daarna maar afgemaakt. Mooi op tijd, want het zoontje van mijn collega was een stukje kleiner dan Jitse en paste het nog niet eens toen ik het gaf. Het vossenpakje voor Jitse is ondertussen alweer een tijdje te klein. Jammer hoor. Gelukkig is er nog wat stof over en zal ik in de toekomst nog eens een shirtje ervan kunnen maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten