maandag 10 december 2012

Kerst

Kerst in huis!

Kerst vind ik altijd zo'n gezellige tijd! Vooral de lichtjes overal en het gezellig samenzijn maken me blij.
Omdat van Rudolf al dat kerstgebeuren in huis niet zo hoeft, heb ik vandaag samen met Ymke de boel maar eens lekker aangekleed. Toen ik de grote kerstboom aan het optuigen was, heeft Ymke heel goed de lichtjes vastgehouden, zodat ze niet in de knoop zouden raken. Natuurlijk moest ik het weer verpesten en heb ik alsnog de lichtjes in de war gemaakt. Daarna ben ik verder gegaan met de grote boom en is Ymke aan de slag gegaan met het kleine boompje.



Deze boom maakte ik vorig jaar. Ik heb geen idee meer waar het idee vandaan kwam, maar volgens mij kwam het uit een tijdschrift. De meeste versiering heb ik vorig jaar gemaakt









Deze 4 haaksels heb ik in de afgelopen weken gemaakt en hangen nu in de boom. Jozef en Maria liggen nog steeds te wachten tot ze afgemaakt worden. De patroontjes komen uit: 'Christels kerstboek' van Christel Krukkert.


Deze slinger is eindelijk af. 4 jaar geleden heb ik de figuurtjes en de wieg gemaakt. Ze hebben al eens rond een stalletje gestaan en aan een lijntje gehangen, maar gisteravond vond ik het tijd om ook eens het woord kerst ertussen te hangen. En dit is het geworden. Misschien komt er ooit nog een derde herder bij, maar voorlopig hangt ie mooi. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten