donderdag 10 januari 2013

Cupcakes

Cupcakes

Als klein projectje tussendoor bedacht ik dat ik wel wat cupcakes kon haken voor de meiden om mee te spelen. De eerste, de groene, werd leuk, maar een beetje saai. De tweede vind ik net een circustent. Morgen maar eens vragen wat Ymke er van vind. Ik denk dat ze ze helemaal leuk vindt.

Ik gebruikte een patroon dat ik van internet haalde en bewerkte tot het volgende:

Cupcake haken

Onderkant cupcake
Magische ring maken
Toer 1 6 vasten in de ring
Toer 2 Haak in elke vaste twee vasten, herhaal dit 6x  (12 steken)
Toer 3 Haak in elke tweede vaste 2 vasten, herhaal dit 6x(18 steken)
Toer 4 Haak in elke derde vaste 2 vasten, herhaal dit 6x (24 steken)
Toer 5 Haak in elke vierde vaste 2 vasten, herhaal 6x (30 steken)
Toer 6 Haak in elke vijfde vast 2 vasten, herhaal 6x (36 steken)
Toer 7 Haak in de achterste lussen 36 vasten
Toer 8 t/m 13 Haak 36 vasten
Hecht de draad af.

Glazuur
Toe 1 t/m 6 zie onderkant
Toer 7 Haak 36 vasten
Toer 8 Haak 36 vasten
Toer 9 Haak in de voorste lussen 36 vasten
Toer 10 Schulprandje: Haak 4 vasten in 1 vaste, sla 1 vaste over en haak een halve vaste. Herhaal dit tot je rond bent.
Hecht af, maar laat genoeg draad over om de cupcake dicht te haken.
Maak de onderkant en het glazuur aan elkaar vast door de overgebleven glazuurdraad door de achterste lussen van toer 9 en de laatste toer van de onderkant aan elkaar te rijgen.

Versier de cupcake naar wens.
Succes!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten