zondag 7 december 2014

Verstellen

Wat had ik daar nu géén zin in. De broeken lagen al maanden klaar om versteld te worden, de stapel werd steeds hoger, maar iedere keer kon ik wel weer iets bedenken om er niet mee aan de slag te gaan. Maar nu was het toch écht tijd, aangezien Ymke bijna geen broek meer in de kast had liggen. En het is toch zonde om allemaal nieuwe broeken te kopen en die na twee weken ook met een gat op de stapel te leggen. Dus ben ik maar even aan de slag gegaan. Ik ben anderhalf uur bezig geweest en van de 9 broeken had ik er toen 6 klaar. De 7e broek heb ik maar afgeknipt, want die was niet meer te repareren. En nu maar hopen dat alles goed blijft zitten. Ik heb bij de meeste broeken een stukje achter het gat geplakt met vliesofix. Bij de roze broek knipte ik van het gat een hartje, zodat de stof erachter goed te zien is. Alleen vergat ik bij die broek wel de andere knie, dus die is nog niet helemaal af. 
voor het repareren
na het repareren

Ondertussen zijn we 2 weken verder (deze foto's zijn dus van 2 weken geleden) en is er al 1 broek gesneuveld. De vliesofix werkt blijkbaar niet zo goed als ik gehoopt had. Laatst las ik dat textiellijm van Bizon goed werkt. Misschien dat maar eens proberen dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten