woensdag 26 april 2017

Pasen en wat andere dingen

In de afgelopen periode ben ik naar school geweest met Jitse. Wat was dat gezellig. En heerlijk om weer even op school te zijn. Vooral heerlijk dat ik er niets moest, maar gewoon  voor de gezelligheid langs kon. Als traktatie maakten we heerlijke soesjes met witte chocolade om de muisjes te laten plakken.





Jitse had een brandweerauto van playmobil gekregen. Daar is ie natuurlijk nog lang niet aan toe, maar samen met Ymke en Lieke heb ik hem vast uitgeprobeerd. Super leuk, maar je moet wel even de tijd nemen om hem in elkaar te zetten. En dat hadden de meiden niet bedacht. Stelletje ongeduldige meiden.





Met pasen gingen we 2 dagen naar mijn schoonmoeder in Zwolle. Daar hebben we traditioneel eieren versierd. Zie hier het resultaat. Rudolf maakte tante Fem. (Naar een versje van Annie M.G. Schmidt.) Ik maakte een Viking met een Friese vlag. De meiden maakten ook iets en mijn schoonmoeder maakte een parel. Het was weer erg gezellig.

Thuis hadden we de verjaardagstaart voor Ymke alvast uitgeprobeerd. Een regenboogtaart. Alleen dan in het heel klein. Aardig resultaat. Ziet er in ieder geval mooi uit! We namen hem mee naar Zwolle als cadeautje voor oma. Ik maakte muffins in verschillende kleuren, maar dan een klein laagje beslag in de bakjes. Ik gebruikte witte pasta om het geheel te laten plakken. Alleen heb ik het denk ik niet lang gebakken, want de cake was erg kruimelig.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten