woensdag 23 juli 2014

Einde schooljaar


Het is alweer de derde week van de vakantie, maar ik zal nog even bloggen over de activiteiten die we gedaan hebben zo aan het einde van het schooljaar. Voor een collega die in juni vertrok maakte ik een tasje waar een leuk tijdschrift in kon. Voor een andere vertrekkende collega kocht ik wat zaadjes voor groente, omdat ze altijd tomaatjes, worteltjes en komkommer enzo mee heeft naar school. Daar moest natuurlijk ook iets zelfgemaakts bij, dus maakte is deze sleutelhanger. Ik heb voor het eerst geen patroon gebruikt, maar gewoon wat uit mijn hoofd gedaan. Het resultaat bevalt me wel.













Het patroon van de tas kwam hier vandaag. Eigenlijk gebruikte ik een andere site, maar dit is hetzelfde patroon. De maten kun je aanpassen naar wens. Die van mij van bijna te klein, maar het tijdschrift kon er precies in (beetje doorduwen). De stof is van Ikea en kocht ik voor een andere tas (die ondertussen nog steeds ligt te wachten om gemaakt te worden) en ik maakte er Ymke d'r schooltas van.
Ymke had nog een juffendag waar ik deze leuke potjes voor maakte. En mijn duo kreeg er ook maar een, als bedankje voor het afgelopen jaar en een opkikkertje voor de laatste loodjes. Dat waren dus gelijk weer 3 potjes. En dat werd verplicht doppertjes met worteltjes eten, want díe potjes had ik nodig. Gelukkig vonden de meiden dat geen probleem. Het patroon vond ik hier.



Voor de gastouder maakte Ymke deze mooie uil. Natuurlijk vergaten we die in alle drukte te geven in de laatste week, dus hebben we die nog maar even in de eerste vakantieweek langs gebracht. Hét moment waarop ik me realiseerde dat Ymke natuurlijk helemaal voor het laatst is geweest (Lieke gaat volgend jaar natuurlijk nog wel gewoon), want na de vakantie doe ik de naschoolse opvang gewoon zelf, omdat ik toch verlof heb.


Met de klas maakte ik van Krimpie Dimpie nog leuke sleutelhangers waar ik een kaartje aan deed als afscheid. De oven werd een ware bioscoopfilm. Zo leuk was het om te zien hoe de vormpjes opkrulden, krompen en daarna weer plat werden.
Nu wil ik de rest van het Krimpie Dimpie gebruiken om knoopjes te maken als een soort van eigen label dat ik aan haakwerkjes vast kan maken. Maar eens kijken of dit gaat lukken. Het idee kreeg ik hier.

1 opmerking:

  1. SUPER!!
    Wat zien de potjes er leuk uit, zullen de ontvangers vast blij mee zijn Xx

    BeantwoordenVerwijderen